Burlington® ČARAPE (Burlington® socks)
Istorijat ROMBOID dezena
Škotska, i samo njeno ime ima prizvuk avanture. Rušilačke grupe poput Franca Ferdinanda ili pevača Širlija Mensona dokazuju da postoji nešto mnogo više u tom severnom delu Velike Britanije od najboljih viskija, brdovitih predela ili gajdi. Ili, setite se samo najčuvenijeg svetskog špijuna, večno uglađenog Šon Konerija, koji se smatra jednim od najzgodnijih i najpoželjnijih muškaraca, pa zatim njegovog zemljaka Juana Mekgregora, i nametnuće vam se očigledan zaključak: Škotska je na samom vrhu modnih top lista.
Čuveni porodični klanovi koji su vekovima posedovali moć u Škotskoj čine sastavni deo njene istorije, i upravo na tom mestu i počinje priča o Barlingtonu.
Iza zaštitnog znaka ovog životnog stila stoje jedni od najčuvenijih škotskih klanova, porodica Kempbel. Kao što je i slučaj sa svim klanovima, i oni su bili obeleženi sopstvenim zaštitnim znacima – grbom, tartanom (škotski karo koji se koristi za škotske suknje) i imovinom.
Moto porodice Kempbel iz škotske grofovije Argil je «Ne obsiviscaris», odnosno na latinskom – «Ne zaboravi». Čuveni porodični grb je divlji vepar sa ogromnim kljovama. U svojim hladnim zamkovima, ti klanovi su uveliko uviđali prednosti korišćenja tartana koji im je pružao toplotu u tim hladnim, olujnim vremenima. Ono što je posebno u vezi sa tartanom je to što su obe strane identične – uporedo obojeni karo dezeni su tako tkani da se ista boja može videti i na prednjoj i na unutrašnjoj strani. Termin koji se koristi za ovakve tkane motive je «intarsia».
Kada su borbe za nezavisnost i popularno bacanje balvana postepeno izašli iz mode, a hleb i viski počeli da nestaju, Jan Daglas Kempbel, jedanaesti vojvoda od Argila, je dokazao svoju škotsku pronicljivost i odlučio da lansira na tržište porodični tartan.
Sredinom pedesetih, udružio se sa najvećom američkom tekstilnom kompanijom Burlington Industries da bi kontrolni romboidni dezen svoje porodice predstavio ljudima, i to u obliku čarapa. Škotski vojvoda je imao veoma izoštren smisao za vođenje poslova jer je u tom periodu proizvodnja čarapa bila u samom začetku. Njegova ideja se pretvorila u ogroman uspeh: šarene čarape sa aristokratskim dezenima su vrlo brzo postale najprodavaniji proizvod, prvo u SAD-u a zatim i u Evropi. Tako je zaštitni znak klana Kempbel postala Barlington šara. Romboidni dezen je porodični simbol. Danas je to prepoznatljivi i nepogrešivi znak Barlington marke. Tokom proteklih godina je bilo raznih varijanti romboidnog dezena, ali postoji samo jedan original. Originalne romboidne boje su crna, tamno zelena i tamno plava.
Tokom osamdesetih godina ovaj dezen je postao zaštitni znak kulturne elite među mladima: čarape živih boja su bile sastavni deo garderobe vatrenih sledbenika luksuza pop pokreta. Takođe, igrači golfa su ih otkrili i prihvatili kao moderne i postojane pratioce tokom turnira na zelenim površinama, a podržavaoci tradicionalnih rukotvorina su cenili njihov višenamenski kvalitet. Barlingtonke su jednostavno uvek odgovarajući izbor za neku priliku, i mogu se naći u preko 60 kombinacija boja. Čuveni dezen nikada ne izlazi iz mode. Naprotiv – Barlingtonke su kao i ostali klasici – što su starije to su bolje.
1997. godine je Barlington dodao konačnu karakteristiku čarapama: prepoznatljivo obeležje originalnih Barlington čarapa je zlatna kopča.